[4] ΑΡΧΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΚΑΤΑΔΥΣΗ


Οι ενήλικες και τα παιδιά διαφέρουν σε στυλ και προτιμήσεις μάθησης. Η αποτελεσματική εκπαίδευση στην κατάδυση θα πρέπει να συμπληρώνει τις μορφές μάθησης, τόσο του εκπαιδευτή όσο και των εκπαιδευομένων και έτσι οι εκπαιδευτές πρέπει να είναι σίγουροι ότι θα αποφύγουν την αντιμετώπιση των ενηλίκων μαθητών τους με τον ίδιο τρόπο που διδάσκουν τα παιδιά. Όταν διδάσκουμε ενήλικες πρέπει να γνωρίζουμε τα χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευόμενων. Οι ενήλικες μπορεί να πιστεύουν ότι έχουν τελειώσει με την εκμάθηση δεξιοτήτων μέχρι να ανακαλύψουν ότι εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα, ζητήματα που πρέπει να διερευνηθούν και πολλά πράγματα ακόμα που πρέπει να μάθουν. Στον σημερινό ανταγωνιστικό κόσμο απαιτείται συνεχής εκμάθηση και ενημέρωση με συνεχή ανάπτυξη.

Αναπτύξτε μια λίστα με το πώς διαφέρουν οι ενήλικες και τα παιδιά όταν πρόκειται για μάθηση.


Όταν μαθαίνετε η διαδικασία μπορεί να φαίνεται περίπλοκη και συγκεχυμένη, αλλά στην πραγματικότητα υπάρχουν μόνο τέσσερα βασικά βήματα στη μάθηση. Αυτά τα τέσσερα βήματα συμβαίνουν συνεχώς και είναι αλληλένδετα μεταξύ τους. Αν καταλαβαίνετε αυτά τα τέσσερα βήματα, έχετε ένα από τα βασικά κλειδιά για να αυξήσετε την ικανότητά σας για μάθηση τόσο στην τάξη ή σε έναν κύκλο μαθημάτων όσο και στην πραγματική ζωή.
 
Αρχές μάθησης ενηλίκων
Μαθαίνουμε να το κάνουμε κάνοντάς το (με την πρακτική εξάσκηση)
Δώστε στους εκπαιδευόμενους κάτι πρακτικό να κάνουν με τις πληροφορίες που μόλις άκουσαν. Από την θεωρία στην πράξη.
Έχουμε πέντε αισθήσεις
Μαζεύουμε εμπειρίες και εντυπώσεις μέσα από τις αισθήσεις μας συνδυάζοντας λεκτικές εξηγήσεις με γραπτές οδηγίες, εικονογραφήσεις ή αντικείμενα που μπορούμε να γευτούμε, να αγγίξουμε ή να μυρίσουμε. Παράδειγμα: Εκτός από τις προφορικές καταδυτικές οδηγίες και συμβουλές για τη διαχείριση της εκπαίδευσης δώστε γραπτές σημειώσεις και υλικά εκπαίδευσης και συνδυάστε τα με τα σύγχρονα ηλεκτρονικά υλικά ή τα σύντομα βίντεο που παρέχουν την δυνατότητα συζήτησης κατά την παρακολούθηση.
Μαθαίνουμε όταν είμαστε έτοιμοι να μάθουμε
Αν είναι δυνατόν εκπαιδεύστε όταν υπάρχει ανάγκη εκμάθησης για μια συγκεκριμένη δεξιότητα. Βοηθήστε τους εκπαιδευόμενους να κατανοήσουν πώς αυτή η μάθηση μπορεί να τους βοηθήσει στην εργασία τους, στην καριέρα τους ή στην προσωπική τους ζωή. Παράδειγμα: Να μάθουμε να χρησιμοποιούμε το χρόνο προς όφελός μας είναι μια βασική δεξιότητα. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε πράγματα που θα θέλαμε να κάνουμε αν μπορούσαμε να βρούμε το χρόνο. Σε ένα μάθημα καταδύσεων οι μαθητές σας είναι εκεί επειδή το θέλησαν οι ίδιοι (τις περισσότερες φορές) οπότε είναι έτοιμοι να μάθουν.
Κάνουμε συνδέσεις και συσχετισμούς συνεχώς
Συνδέουμε τη νέα μάθηση σε αυτό που ήδη γνωρίζουμε. Προσπαθήστε να κάνετε συνδέσεις μεταξύ αυτών που κάνουν ή λένε προς το παρόν και πώς πρέπει να συμπεριφέρονται διαφορετικά μετά την εκπαίδευση.

Μαθαίνουμε ένα πράγμα κάθε φορά
Οι εκπαιδευτές πρέπει να παρακολουθούν πάντα την εξέλιξη της μάθησης, ότι δεν βιάζουν τα πράγματα πολύ γρήγορα ή δίνουν στους εκπαιδευόμενους πάρα πολλά για να απορροφήσουν την ίδια στιγμή. Μετά από κάθε μάθημα είναι καλή ιδέα να δώσουμε στους ανθρώπους την ευκαιρία να κάνουν ερωτήσεις, να κάνουν μια άσκηση για να ενισχύσουν την γνώση τους ή να τους αφήσουμε να κάνουν αυτό που έχουν μόλις μάθει. Παράδειγμα: Βεβαιωθείτε ότι οι εκπαιδευόμενοι κατανοούν πλήρως τον τρόπο εκκένωσης του αέρα από τον ρυθμιστή πλευστότητας.

Μαθαίνουμε  πιο γρήγορα όταν τα αποτελέσματα μας ικανοποιούν
Επιδοκιμάστε τους εκπαιδευόμενους όταν κάνουν κάτι καλά ακόμα και αν είναι κάτι ασήμαντο. Ποτέ μην τους γελοιοποιείτε μπροστά σε άλλους. Μη βάζετε ποτέ ανθρώπους σε θέσεις όπου μπορεί να αισθάνονται μειονεκτικά, ταπεινωμένοι ή απειλούμενοι.

Χρειάζεται να καταλάβουμε τι μαθαίνουμε
Δεν αρκεί να ρωτήσετε σαν εκπαιδευτές "Είναι κατανοητό και σαφές αυτό;" ή "καταλάβατε τώρα;" Χρειάζεται να τους δείξετε και να κατανοήσουν ότι το καταλάβανε. Αν "σπάσετε" την μάθηση σε μικρά κομμάτια θα δώσετε στους εκπαιδευόμενους τις ευκαιρίες να εξασκηθούν και θα ελέγξετε καλύτερα και ευκολότερα μαζί τους για να διαπιστώσετε αν έχουν κατανοήσει σαφώς τις δεξιότητες και επίσης θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να καταλάβουν.

Αναπτύσσουμε δεξιότητες μέσω της πρακτικής
Είναι βασικό να παρέχετε πάντα στους εκπαιδευόμενους ευκαιρίες να εξασκήσουν τη δεξιότητα που μαθαίνουν σε ένα ασφαλές και μη απειλητικό περιβάλλον. Τότε η μεταφορά μάθησης θα είναι μέγιστη. Αυτό δεν είναι πάντα εφικτό αν βρίσκεστε στην ανοιχτή θάλασσα ή αν κρυώνουν αλλά προσπαθήστε να το έχετε κατά νου και να πράξετε ανάλογα.
Διαφέρουμε μεταξύ μας σε ικανότητες και υπόβαθρο
Μαθαίνουμε διαφορετικά και έχουμε διαφορετικά ταλέντα. Μπορεί να είμαστε καλύτεροι με αριθμούς από ότι είμαστε με τον λόγο ή ίσως να μην είχαμε ποτέ την ευκαιρία να μάθουμε μια ιδιαίτερη δεξιότητα. Σεβαστείτε αυτές τις διαφορές που μπορούν να γίνουν μια μεγάλη πηγή δημιουργικότητας μέσα στην ομάδα. Δημιουργήστε μια ατμόσφαιρα όπου οι άνθρωποι θα μοιράζονται άνετα τις ιδέες τους. 


Πρωτότυπο Άρθρο του Κώστα Ανδρεάδη ©

Aγοράστε το βιβλίο μου σε e-Book για Tablets / Smartphones / PC με λογαριασμό PayPal ή Credit Card
https://payhip.com/b/pS9s

...και σε έντυπη μορφή
στο eBay με δωρεάν μεταφορικά για Ελλάδα και Κύπρο!
https://www.ebay.com/usr/nostalgia.gr?_trksid=p2047675.l2559
 


Σχόλια

Τα πιο Δημοφιλή Άρθρα